Pe-un picior de plai

Poate nu prea mă pricep la ce e pitoresc, dar mă supăr să aud ca sunt lipsită de gust.  Eu iubesc dealurile atât vara, cât și iarna, am să spun că sunt neobișnuit de sălbatice. Îmi plac pădurile înverzite, văile cu pajiştele bogate, și căsuțele vechi țărănești. Este exact ceea ce consider eu a fi plăcut, pentru că îmbină utilul cu frumosul- și chiar aș îndrăzni să spun că e ceva pitoresc; și mai mult pentru că le admir eu, și toate astea pe mine nu mă lasă rece. Îmi plac priveliștele frumoase. Și ceea ce găsesc cînd spun frumoase nu sunt copacii înalți, drepți. Îi admir și pe copacii strambi, răsuciți și diformi. Găsesc frumosul chiar și în căsuțele vechi, părăginite, ruinate. Îmi face egala plăcere să privesc atît o căsuță țărăneasca tihnită cat și un turn de strajă, și înca ma dau in vant dupa florile de camp, miros de cimbur și de rozul pal al florilor de măcieș.

Aici, la Trifăuți (Soroca) eu găsesc tot ce ține de cuvântul "pitoresc". Sper să vă fascineze și pe voi!!❤
   
Foto: Adry Plugaru
Soroca, Trifauți

Share:

0 comentarii